koncept SKLEPU SPORTOWEGO

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google +
  • LinkedIN
Share
Tagged in

SKLEP SPORTOWY

BRIEF
Buty miejskie jak adidasy i tenisówki najlepiej sprawdzają się podczas przemierzania betonowej dżungli, zatem gdzie je prezentować jeśli nie w podobnym otoczeniu? Inspiracją do koncepcji wnętrza sklepu obuwniczego stała się więc ulica. Tym, co kojarzy się z przestrzenią miejską na pewno jest beton, wszechobecna szarość chodników mieszająca się z barwami ostrzegawczymi oraz typografią tablic informacyjnych. Postawiliśmy więc na surowe materiały takie jak siatka stalowa, beton i pustaki oraz akcenty w kolorze nowojorskich taksówek.
KONCEPT
Budynki zamieniliśmy w przestrzenne figury z gry Tetris, pełniące funkcję mobilnych, dowolnie łączonych ekspozytorów. Zbudowane z siatki elementy dodają industrialnego, surowego klimatu. Forma wolno stojących wieszaków na ubrania zaczerpnięta została z miejskich urządzeń do ćwiczeń. Ściana za ladą składa się z pustaków szalunkowych służących za półki na akcesoria i towary impulsowe. Żółte linie nawigacyjne, nawiązujące do pasów drogowych poza oczywistym skojarzeniem z ulicą dodają wnętrzu dynamizmu i zachęcają do kierowania się wgłąb sklepu. Ponieważ potencjalni klienci to głównie osoby młode i aktywne, zdecydowaliśmy się na odważne posunięcie w postaci pomalowania całego sufitu i instalacji pod nim na nasz "miejski" żółty kolor. Poniżej znalazły się lampy inspirowane grą w kółko i krzyżyk. Uniwersalny system paneli ściennych umożliwia swobodne modelowanie i zmianę ekspozycji. Możliwe jest również mocowanie do nich elementów "tetris". Niewykorzystaną przestrzeń ścian ponad prezentowanym obuwiem zapełniła typografia w postaci nazw najbardziej znanych ulic na świecie. We wnętrzu "naśladującym" przestrzeń miejską klient może dokładnie ocenić jak najczęściej prezentować się będą oglądane przez niego buty. Natomiast swobodna atmosfera wzmaga chęć do odbycia kolejnej wędrówki poprzez labirynt ulic.
Info